HYUNDAI MOTOR GROUP Viral Film

현대자동차 기술바이럴 필름

HYUNDAI MOTOR GROUP Technology Viral Film

지난 10년을 통해 한국과 아시아를 대표하는 다큐멘터리 축제로 성장한 DMZ국제다큐멘터리영화제는 향후 비전과 방향을 상영작품과 프로그램 행사들을 통해 더욱 분명하게 제시한다. 전반적으로 한국영화와 아시아영화의 편수가 비약적으로 증가했고, 국제경쟁과 아시아경쟁뿐만 아니라 글로벌 비전과 쇼케이스를 통해 소개되는 아시아 작품의 편수와 수준이 상당히 높아졌다.

Approach

We developed a viral image of Hyundai Motors that introduces the rear seat passenger notification system technology can prevent child accidents in the vehicle. Witi explained the technology in a friendly way through situation setting.

Results

Safe Exit Assist is a rear side warning system of Hyundai Car and we made a viral film easy for everyone to understand.
Through this campaign, we were able to promote the brand’s technology as well as prevent accidents of car users by reducing the accident rate to 35% nationwide.

Date : 2019.01
Client : HYUNDAI MOTOR GROUP